onsdag 17. juli 2013

Isbrann og Thuja ;)

 
 
 
 
 



Den ene thujaen ved inngangsdøra tok kvelden i løpet av vinteren. Vi skriver 17. juli, og ikke før nå har vi (jeg) fått somla oss på Plantasjen for å kjøpe en ny. Men vi fikk selvfølgelig ikke kjøpt en som var helt lik :(
 
 
 
 
 
Så vi måtte kjøpe 2 like. Jeg sovna en liten skvett etter middagen, og vips!!! Da jeg våkna, var de planta om :)
 
 
 
 
Den gamle, single, var til og med planta opp i den sorte gryyyyyyte ;)
 
 
 

 
 
Syns jeg var superheldig i dag, som traff fru Floriss i søppelrommet når jeg skulle hjem. Ho skulle kaste masse blomster, jeg kunne bare plukke :) Det gjorde jeg såklart, de får stå så lenge de står! Jeg nyter synet så lenge jeg kan :)
 
 

 
 
Noen havnet på salongbordet,
 




Noen på spisebordet ute. Sammen med en ny hatt fra Plantasjen til den nette sum av kr. 39,- Det syns jeg den var verdt :)
 
 




Noen havnet på hylla over utepeisen,
 
 



og noen havna på kjøkkenbordet. Så nære syns det godt at de ikke er nye, men det syns ikke på avstand ;)
 
 




Jeg har noen lykter som jeg egentlig syns er ille fine, men de har, av en eller annen grunn, stått ute i vinter... (ja, det er en stund siden nå).  De var blitt rustne og stygge, og jeg tenkte å spraye dem med gullmaling. (Åssen klarer noen seg uten spraymaling?? Jeg bruker maaaange bokser i året :) )
 
 




Lokket på boksen skal jo indikere fargen på lakken. Den stemmer ikke helt, men resultatet ble bra allikevel.....
 
 



 
Flere roser i et Norges-glass og den "nye" lykta. Jeg spraya en bitteliten vase også :)
 
Nå sitter vi bare ute og nyyyter å bo i Sommerfjord!! Det føles som å ha ferie uansett, når det er så flott sommervær :)
 
 






Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar