mandag 9. juli 2012

Skrova på søndag, Å på mandag

`

Anka`s Gjestebud.




Rett og slett gangavstand fra ferja til Anka`s Gjestebud....





Vi har hatt noen fantastiske dager i Lofoten!! Sol fra skyfri himmel, nydelig mat og godt selskap! Søndag tok vi båten fra Svolvær til Skrova for å besøke gale kusine Anka  ;o) Ho driver Anka`s Gjestebud, og vi spiste en nyyydelig buffet.....Hvalbiff, hvalburger, laks, hyse og hjemmelaget potetmos og potetsalat....mmmmmm...., og gutta spiste vaffel til dessert ;o)
Her har vi fru kokk  ;o)








I det gule huset bor ho......




.....og her er brannstasjonen på Skrova.... Det brenner visst heldigvis ikke ofte!








Mandag tok vi turen til Å. Det var noe "alle" sa at vi måtte! For en gedigen skuffelse!! Vakkert, ja. Men det var det eneste. Det var lunsjtid for oss, så da passa jo Å perfekt. Trodde vi. Stedets eneste resturang var bare åpen for busslaster med utlendinger som matet måkene (!!!!!!!). Stedets kafè var resepsjonen på et slags hotell, og her hadde de iskald pastasalat og eplekake. Pastasalaten besto av pasta, agurk og en smakløs saus, pris: 75,- En glassflaske brus: 37,-

Heldigvis hadde stedet en ordentlig gammaldags landhandel. Og jeg stupte selvfølgelig inn,og løøøøøp ut igjen.... Over kan dere se hva den gammeldagse landhandelen inneholdt..... Ære mulig??








Men heldigvis, på vei ut til Å, fant vi en utrolig idyllisk plass som het Nusfjord. Der var det så vakkert at de tok 50 kroner for i det hele tatt å komme inn på stedet ;o) Ikke nok med at det var vakkert, vi fikk shoppa også!! Myyyye.....Didriksons til 70 % rabatt!! Hmmmm, ikke gæli for sånne som oss  ;o)

Ikke lett å blogge her oppe fra Lofoten, så jeg trur ikke det blir så ofte. Ice er utrulig tregt her, så dette innlegget har tatt meg 2 timer!!!!! Og jeg med min tålmodeghet.....Godt jeg har ferie, ellers hadde jeg gitt opp for lenge siden!!


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar